Document Type : Promotional

Authors

1 Member of Club of Young Researchers Club of Islamic Azad University, Central Tehran Branch

2 Graduated Ph.D. in Communications Science Allameh Tabatabaei University

Abstract

The present study was conducted to assess the satisfaction of visitors from the Holy Defense Book Fair and the factors affecting this satisfaction. The research was applied and its method was survey based on a questionnaire. Validity of the questionnaire was formally approved by five professors and experts in the Holy Defense Sector. The statistical population of the study was all people who visited the exhibition of the Holy Defense Book. Based on previous experiences, about an estimated 1,900 people visited the fair on an average annual basis. Based on Morgan sampling table, sample size 320 was obtained and finally, for the missing data, 30 samples were added to the sample size, and finally the number 350 questionnaires were distributed randomly and collected. Research findings show that with increasing education, the level of satisfaction with the quality of published books decreases, and there is a direct correlation between satisfaction with book quality and the volume of published books. There is no relation between job and study, but the kind of occupation of the visitors is correlated with the amount of book purchase. There is no correlation between age and education in the scope of the book of the Holy Defense Book and the degree of satisfaction with the exhibition is not different among men and women.

Keywords

منابع و مآخذ
الف) منابع فارسی
- ایرانی، داریوش (1381). بررسی اثربخشی مشارکت در نمایشگاه‌ها از دیدگاه شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و تولیدی در فرآیند آمیخته بازاریابی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تهران.
- بلوریان تهرانی، محمد (1376). بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ اول، تهران: نشر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی.
- حسینی، محسن و همکاران (1389). بررسی و سنجش کیفیت خدمات و ارتباط آن با رضایتمندی مشتری، تهران: بررسی‌های بازرگانی.
- رضایی، مسعود (1383). مدل‌های شاخص رضایتمندی مشتری، تهران: کنفرانس زنجیره تأمین.
- روستا، احمد؛ ابراهیمی، عبدالحمید؛ ونوس، داور (1387). مدیریت بازاریابی، تهران: انتشارات سمت.
- صالحی، سیدجواد؛ ضرامی، برزین؛ پورقاسم، فاطمه (1394). «بررسی میزان رضایتمندی بازدید‏کنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن»، فصلنامه اسلام‌پژوهشی، دوره 16، شماره 29.
- کات لر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری (1381). اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، تهران: نشر آتروپات.
- کات لر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری (1379). اصول بازاریابی، ترجمه علی پارسائیان، تهران: انتشارات جهان نو.
- محمدی، اسماعیل (1382). مشتری مداری، تکریم ارباب‌رجوع. تهران: نشر پارسا.
ب) منابع انگلیسی
- Arasli, H. Mehtap-Smadi, A. Katircioglu, A.T. (2005). Customer Service Quality in the Greek Cypriot Banking Industry, Managing Service Quality 15: 41-56.
 
- Hill, N. (2000). Customer satisfaction measurement: how not to do, how to do it and why it should be done.
- Othman & Owen (2001). “Adopting and Measuring Customer Service Quality (SQ) in Islamic Banks: A Case Study in Kuwait Finance House”, International Journal of Islamic Financial Services Vol. 3(1).