Document Type : Promotional

Author

Faculty Member of Imam Hossein University, tehran, iran

Abstract

Environmental impacts have increased the growing awareness of the customers needs. people with different tastes, needs and experiences, and according to their capacities and limitations decide to choose. With the advent of Competitive atmosphere, concepts such as customer orientation and customer satisfaction, became the foundation of the business and the organization that ignores these developments is excluded from the market. Understanding this need in the field of culture and holy defense, which forms an important part of the history of the Islamic Republic of Iran is becoming more and more important. In fact, in order to attract people's attention to the study of holy defense books, it is essential that the factors affecting this important issue be investigated. Accordingly, this research investigates the factors affecting the marketing mix of holy defense books. Therefore, its approach is descriptive and of a survey type. The statistical population of the study is book buyers in Tehran, sample size was 384 people selected according to Morgan table. In order to analyze the data, descriptive and inferential statistical methods and confirmatory analysis and path analysis were used.

Keywords

1. اسماعیل‌پور، حسن (1383)؛مدیریتبازاریابیبین‌المللی؛ تهران: انتشارات نگاه دانش، چاپ چهارم.
2. الوداری، حسن (1384)؛بازاریابیومدیریتبازار؛ تهران: انتشارات دانشگاه پیام‌نور، چاپ دوم.
3. سکاران، اوما (1383)؛ روشتحقیقدرمدیریت (ترجمه حمید شیرازی)، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
4. رحیم‌نیا، فریبرز؛ علوی، سیدمسلم؛ نجفی سیاهرودی، مهدی‌(1383)؛ بررسیرابطهمیانعناصرآمیختهبازاریابیکتاب‌هایداستانیباخریدکتاب؛ فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی.
5. رنجبریان، حسین  (1383)؛ بازاریابیومدیریتبازار؛ تهران: انتشارات چاپ‌و‌نشر بازرگانی.
6. روستا، احمد؛ داور، ونوس؛ ابراهیمی، عبدالحمید (1383)؛مدیریتبازاریابی؛ تهران: انتشارات سمت.
7. کاتلر، فیلیپ (2005)؛بازاریابیبه‌روایتفیلیپکاتلر؛ (ترجمه امیرحسین شفقی‌زاده)، تهران: انتشارات بهینه فراگیر.
8. کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری (1999)؛اصولبازاریابی؛ (ترجمه علی پارساییان)، نشر ادبستان.
9. محب‌علی، داود (1381)؛ مدیریتبازار؛ تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ دوم.
10. هاوکینز، دل؛ بست، راجر؛ کنت، کانی (1385)؛ رفتارمصر‌ف‌کننده: تدویناستراتژیبازاریابی؛ (ترجمه دکتر احمد روستا و عطیه بطحایی)، تهران: نشر سارگل.
11. Bennett, A. R. (1997). The five Vs-a buyer’s perspective of the marketing mix. Marketing Intelligence & Planning, 15(3), 151-156.
12. McCarthy, E. J., & Perreault, W. D. (1994). Essentials of marketing: a global-managerial approach. McGraw-Hill/Irwin.
13. Porter, M. E. (1980). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competition. New York, 300.
14. Sui Pheng, L., & Hui Ming, K. (1997). Formulating a strategic marketing mix for quantity surveyors. Marketing Intelligence & Planning, 15(6), 273-280.
15. Villarejo-Ramos, A. F., & Sanchez-Franco, M. J. (2005). The impact of marketing communication and price promotion on brand equity. Journal of Brand Management, 12(6), 431-444.
16. Woodruff Christopher o.D (2004). Pratice Strategics, nova southeastern, American optometic association.