ابراهیم نژاد شلمانی، محمد و اسکندری، حمید (1391). آشنایی با جنگ نرم- جنگ سایبر، چاپ دوم، تهران، بوستان حمید.
اکبری نیاز، علیاکبر و اسکندری پور، ابراهیم (1392). رسانههای اجتماعی و شبکه های اجتماعی مجازی، تهران، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال.
اکبری، ابوالقاسم و اکبری، مینا (1390). آسیبشناسی اجتماعی، تهران، رشد و توسعه.
ترک لادانی، بهروز (بیتا). دفاع از عمارت شیشهای، نشست مروری بر تهدیدات امنیتی در فضای سایبری و راهکارهای مقابله، دانشگاه اصفهان، شرکت مهندسی پیام پرداز.
دهشیری، اصغر (1379). مدیریت جامع، مؤسسه مطالعات و برنامهریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
چامسکی، نوآم (1375). دموکراسی بازدارنده، ترجمه ی مهوش غلامی، تهران، اطلاعات.
ضیایی پرور، حمید و ساعدی، طاهره (1395). شبکههای اجتماعی مجازی؛ فرصتها و تهدیدها، سیمای شرق.
امینی، آرمین و امیری، مرضیه (1393). تأثیر سایبر دیپلماسی در سیاستگذاریهای امنیتی - راهبردی ایالاتمتحده آمریکا (2002 – 2013)، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، سال یازدهم، شماره اول. صفحات 91 - 100
بختیاری، آمنه (1391). بررسی هنجارهای اخلاقی در فضای مجازی (اینترنت)، مطالعات رسانه ای، سال هفتم، شماره 19، صفحات 45 – 53
بشیر، حسن و رضایی، عبدالله (1394). دیپلماسی رسانهای ایران) شبکه یک سیما، ساعت 21( در قبال جهان اسلام، اروپا و آمریکا در دهه سوم بعد از انقلاب اسلامی ایران (1376 – 1386)، فصلنامه مطالعات رسانه و امنیت، سال دوم، شماره 3. صفحات 37 – 56.
بیگدلو، مهدی (1397). بررسی رابطه فعالیت در تلگرام با فرهنگ سیاسی استادان دانشگاه های کلانشهرهای ایران، فصلنامه جستارهای سیاسی معاصر، سال نهم، شماره 2، صفحات 1 – 31.
توانا، محمدعلی و هاشمی اصل، سید عبدالله (1394). درآمدی بر فضای مجازی فراقلمروییی و سیالیت هویت سوژه در پرتو تحلیل انتقادی بینامتنی، رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال پنجم، شماره 1، صفحات 15 – 36.
جاروندی، رضا و فرقانی، نازفر (1388). تحلیل کنش در فضای مجازی: مطالعه موردی چگونگی انتخاب اسامی مستعار در اتاقهای گفتوگوی یاهو، دانشنامه علوم اجتماعی، دوره اول، شماره 2، صفحات 33- 57
حسینی، سید مجید (1391). فیلم، معنا و تحول در فرهنگ سیاسی، فصلنامه سیاست، دوره چهل و دوم، شماره 1، صفحات 151 – 165.
حقشناس، محمدجواد (1388). سیاستگذاری عمومی مدلهای سیاستگذاری عمومی، ایسنا، کد خبر 8804-09151.100100
خانیکی، هادی و بابائی، محمود (1390). فضای سایبر و شبکههای اجتماعی، مفهوم و کارکردها، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، دوره اول، شماره اول.
خرازی آذر، رها (1387). رویکرد پسامدرنیسم به دیپلماسی رسانهای، تهران، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی.
رحمانی، منصور (1394). دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی، فصلنامه مطالعات راهبردی جهانیشدن، سال ششم، شماره 15. صفحات 63 – 89.
رهبر، فرهاد و امیری، میثم (1393). اقتصاد رفتاری و سیاستگذاری عمومی، فصلنامه برنامهریزی و بودجه، سال نوزدهم، شماره 4، صفحات 147 – 182.
رود ساز، حبیب و میرمحرابی، رضا (1394). بررسی نقش میانجی فضای اخلاقی مثبت در تبیین ارتباط رهبری تحولآفرین با اثربخشی سازمانی، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، شماره 5، صفحات 123 – 147.
روشندل اربطانی، طاهر (1394). پژوهشی بنیادین در حوزه مفاهیم نظری سیاستگذاری رسانهای، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره هفتم، شماره 3، صفحات 481 – 504.
زهروی، رضا و احمدزاده، رسول (1394). تننمایی زنان در فضای مجازی با نگاهی به آموزههای فقه امامیه و حقوق ایران، مطالعات راهبردی زنان، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، سال هیجدهم، شماره 7، صفحات 199- 237.
ساداتی، سید نصرالله (1393)، نقش شبکههای برونمرزی رسانه ملی در دیپلماسی رسانهای با تأکید بر شبکههای العالم و پرس تی وی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و یکم، شماره 3. صفحات 99 – 120.
سردارنیا، خلیلالله (1386). آثار سیاسی فناوریهای تازه ارتباطی – اطلاعاتی، اطلاعات سیاسی – اقتصادی، بهمن و اسفند، شماره 245 و 246، صفحات 104-119.
شادمانی، مهدیه (1394). واکاوی چالشهای زنان در فضای سایبری، فصلنامه مطالعاتی صیانت از حقوق زنان، سال اول، شماره دوم، صفحات 38 -51.
شمسینی غیاثوند، حسن و نجفی، خورشید (1391). واکاوی نوبنیادگرایی اسلامی و جهانیشدن هویت. فصلنامه مطالعات سیاسی جهان اسلام، شماره 3، پاییز.
صالحی، حمید و نوروزی امیری، حسین (1396). تأثیر تحولات منطقهای و دولت رانتیر بر فرهنگ سیاسی مردم عربستان سعودی، فصلنامه راهبرد سیاسی، سال اول، شماره 1، تابستان، صفحات 139-119.
طباطبائی، سید محمد؛ سلیمی، حسین و موحدیان، احسان (1395). تأثیر سایبر دیپلماسی آمریکا بر دیدگاه کاربران ایرانی فضای مجازی (موردمطالعه: سایت صدای آمریکا)، فصلنامه مطالعات رسانهای نوین، سال دوم، شماره 6، صفحات 121 – 161.
عراقچی، سید عباس و جوزانی کهن، شاهین (1396). بهرهبرداری داعش از فضای مجازی، فصلنامه روابط خارجی، سال نهم، شماره 1، صفحات 141 – 175.
فرهنگی، علیاکبر؛ قرائتی، علیرضا و کربلایی حاجیاوغلی، حسن (1393). دیپلماسی دیجیتال و روابط میان دولتها در جوامع معاصر، مطالعات رسانهای، سال نهم، شماره 24. صفحات 89 – 99.
کبیری فر، فاطمه و صرافی زاده، اصغر (1389). بررسی نقش اینترنت در توسعه فرهنگی، مجله مدیریت فرهنگی، سال چهارم شماره نهم.
گلمحمدی، احمد (1380). جهانیشدن و بحران هویت، فصلنامه مطالعات ملی، سال سوم، شماره 10، صفحات 13- 48.
مهدی زاده، محمد (1383). اینترنت و حوزه عمومی، فصلنامه رسانه، شماره 59، صفحات 111- 139.
نصراللهی، اکبر؛ شریفی، فرزانه و حقیقی، محمدرضا (1393). تأثیر فضای مجازی بر تحولات ارتباطات سیاسی، مطالعات رسانهای، سال نهم، شماره 26. صفحات 111- 118.
هاتف، مهدی (1388). چالشها و چشماندازهای امنیت در فضای مجازی، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم، شماره 22. صفحات 93- 117.
موسوی، سید سعید (1389). تأثیر جهانیشدن بر فرهنگ سیاسی جمهوری اسلامی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
Arnaboldi, M. & Vindino, L. (2015). The Caliphate, Social Media and Swarms in Europe: The Appeal of the IS Propaganda to ‘Would Be’ European Jihadists”, Twitter and Jihad: The Communication Strategy of ISIS, The Italian Institute for International Political Studies (ISPI), First Edition, Milan.
Garnham, N. (2006). The media; An Introduction. London: longman press.
Hauben, R. (1999). 'The Internet: A New Communication Paradigm', in Representationin Cyberspace Study, Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School. Online. Available http://cyber. harvard. edu/rcs/hauben. Html
Larsson, T. (2001). The Race to the Top: the Real Story of Globalization, Washington, D. C., Cato Institute
Lombardi, M. (2015). The caliphate’s Communication Project”, Twitter and Jihad: The Communication Strategy of ISIS, The Italian Institute for International Political Studies (ISPI), First Edition, Milan.
Maggioni, M. (2015). “The Islamic State: Not That Surprising, If You Know Where to Look”, Twitter and Jihad: The Communication Strategy of ISIS, The Italian Institute for International Political Studies (ISPI), First Edition, Milan.
Morgenthau, H. (1973). Politics Among Nations. The Struggle for Power and Peace, 5thed., Alfred A. Knopf, NY.
NSS (2010). National Security Strategy of the United States of America, at: http://nssarchive.us/NSSR/2010.pdf
NSS (2015). National Security Strategy of the United States of America, at: http://nssarchive.us/wp-content/uploads/2015/02/2015.pdf
Ross, C. (2002). Public Diplomacy Comes of Age, The Washington Quarterly, Spring.
Schori, L C. (2015). Cyber Jihad: Understanding and Countering Islamic State Propaganda”, Geneva Center for Security Policy (Where Knowledge Meets Experience) (GCSP).
Selnow Gary (2000). The Internet: The Soil of Democracy; Vital speeches of the Day; New York; nov: 1.
Woolsey, R. J. (2014). “From Al- Qaeda to The Islamic State (ISIS), Jihadi Groups Engage in Cyber Jihad: Beginning with 1980 Promotion of Use of ‘Electronic Technologies’ Up to Today’s Embrace of Social Media to Attract a New Jihadi Generation”, The Middle East Media Research Institute (MEMRI) Inquiry & Analysis- Jihad and Terrorism Studies.