آزادمرزآبادی، اسفندیار؛ مقتدایی، کمال و آریاپوران، سعید (1392). «اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر علائم روانشناختی جانبازان با اختلال استرس پس از سانحه»، مجله علوم رفتاری، 7(1)، صص 74-67.
افروز، غلامعلی و ویسمه، علی اکبر (1380). «بررسی رابطهی میزان افسردگی فرزندان پسر جانبازان و نحوهی ارتباط با پدرانشان»، مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی، س 31.
بیاتانی، محمد (1390). اثر بخشی آموزش خودکارآمدی و خودگردانی تحصیلی دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، منتشر نشده، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
پیواسته، سکینه؛ پیواسته،کلثوم. (1399). رابطه بین مدیریت زمان و خودکارآمدی با استرس شغلی معلمین ابتدایی شهر بجنورد. فصلنامه پژوهش های کاربردی در مشاوره، 3(3)، صص 43-66
خوراسگانی، ربانی (1386). جامعه شناسی جنگ، تهران: انتشارات فیروز.
شایان، فاطمه (1386). نگاه واقع گرایانه به مشکلات جانبازان، روزنامهی رسالت، ش 6280.
شولتز، دوان (1990). نظریه های شخصیت، ترجمه یوسف کریمی، فرهاد جمهری، سیامک نقش بندی، بهزاد گودرزی، هادی بحیرایی و محمدرضا نیکخو (1395). تهران: انتشارات ارسباران.
عنبری، موسی (1379). بررسی وضعیت آسیب دیدگان جنگ تحمیلی، تهران: جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
Blomquist, T., Dehghanpour Farashah, A., & Thomas J. (2016). Project management self-efficacy as a predictor of project performance: Constructing and validating a domain-specific scale. International Journal of Project Management, 34(8), 1417-1432.
Carr, A. (2011). Positive psychology: Routledge.
Halstead, E., Ekas, N., Hastings, R. P., & Griffith, G. M. (2018). Associations between resilience and the well- being of mothers of children with autism spectrum disorder and other developmental disabilities. Journal of Autism and Developmental Disorders, 48(4), 1108-1121.
Mesurado, B., Malonda Vidal, E., & Mestre, A. L. (2018). Negative emotions and behavior: The role of regulatory emotional self_ efficacy. Journal of ADOLESCENCE, 64, 62-71.
Milioni, M., Alessandri, G., Eisenberg, N., Castellani, V., Zuffianò, A., Vecchione, M., & Caprara, G. (2014). Reciprocal Relations between Emotional Self-Efficacy Beliefs and Ego-Resiliency across Time. Journal of Personality, 83(5), 552-563.
Schutte, N.S., Malouff, J.M., Simunek,M., McKenley., J. & Hollander, S. (2002). Characteristic emotional intelligence and emotional well-being. Cognition and Emotion, 16, 769-785.
Seon Ahn, H., Bong, M., & Kim, S. (2017). Social models in the cognitive appraisal of self-efficacy information. Contemporary Educational Psychology, 48. 149–166.
Strobel, M., Tumasjan, A., & Sporrle, M. (2011). Be yourself, believe in yourself, and be happy: self-efficacy as a mediator between personality factors and subjective well-being. Scand Journal Psychol, 2(1), 43-48.
Tella, A. (2011). An assessment of mathematics self-efficacy of secondary school students in osun state, Nigeria. IFE Psycholog, 19 (1), 430-440.
Zhu, B., Chen, C., Shi, Z., Liang, H, & Liu, B. (2016). Mediating effect of self-efficacy in relationship between emotional intelligence and clinical communication competency of nurses. International Journal of Nursing Sciences, 3(2), 162-168.
Zimmerman, B.J, Bandura, A. & Martinez-Pons, M (2008). Self-Motivation for academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal-setting. Review of Educational research, 29(3), 663-676.