ابوغزاله، عبدالحمید (۱۳۸۰). جنگ عراق و ایران، ترجمه نادر نوروزشاد، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ.
اولریش، دیوید؛ بروکبانک، وین (1385). طرح ارزش آفرینی منابع انسانی، ترجمه مسعود بینش؛ افشین دبیری و رضا قرائیپور، تهران: نشر آهار.
آرمسترانگ، مایکل (1394). مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه سید محمد اعرابی، داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم.
باقری، مسلم؛ مرادی رودبالی، سحر (1395). «طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی فرماندهان دفاع مقدس (مطالعه موردی: سیره شهید محمدابراهیم همت)»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال 19، شماره 71، تابستان، صص 111-81.
باقریان، محمد (1379). مفاهیم و چارچوب مدیریت راهبردی با نگرش های بومی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
پژوهش خبری صدا وسیما (1398). «الگوی مدیریت جهادی فرماندهان جوان در دوران دفاع مقدس»، وب سایت خبرگزاری صداوسیما (سرویس پژوهش).
جلالی فراهانی، غلامرضا و بختیاری، ایرج (1399). «راهبردهای نظام فرماندهی و کنترل پدافند غیر عامل در شرایط جنگ»، مطالعات دفاعی استراتژیک، 18(79)، صص 121-152.
جووری، بهنوش؛ محمدی مقدم، یوسف؛ قهرمانی قاجار، سوسن و حسن مرادی، نرگس (1396). «نشاط آفرینی و سلامت اجتماعی دانشگاهیان (ارائه یک نظریه داده بنیاد)»، پژوهشنامه مددکاری اجتماعی، 4(14)، صص 67-104.
جووری، بهنوش؛ محمدی مقدم، یوسف؛ قهرمانی قاجار، سوسن و حسن مرادی، نرگس (1398). «کاوشی دادهبنیاد بر موانع سازمانی نشاطآفرینی در محیط دانشگاه(مورد مطالعه دانشگاه الزهرا)»، مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(18)، صص350-329.
خاناحمدی، اسماعیل (1398). «تحلیل مضمون برکات دفاع مقدس در اندیشۀ امامخمینی(ره)»، فصلنامه مطالعات دفاع مقدس، 5(1)، صص 115-136.
خلفزاده، رشید؛ رستمی، میثم و جهانیراد، حجتالله (1398). «تحلیل جغرافیای فرهنگی و معنایی جنگ تحمیلی با رویکرد زبان شناسی»، فصلنامه مطالعات دفاع مقدس، 5(4)، صص 83-102.
خنیفر، حسین؛ نقی امیری، علی؛ جندقی، غلامرضا؛ احمدی آزرم، هادی؛ حسینی فرد، سید مجتبی (1389). «درگیر شدن در کار و رابطه آن با عدالت سازمانی در چهارچوب نظریه مبادله اجتماعی و فرهنگی»، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 8، شماره 21، صص 201-178.
رضائیان، علی (1390). مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات سمت، چاپ هفتم.
سلطانی، محمدرضا؛ محمدی، مهدی؛ عقیلی عطار، مهدی (1398). «بررسی رابطه بین تعمیق معنویت و عملکرد کارکنان سپاه»، فصلنامه مدیریت اسلامی، 27(2)، صص 1-10.
شاکر اردکانی، محمد؛ نیکنام جو، منصور (1398). «تأثیر مدیریت منابع انسانی اسلامی بر پیامدهای رفتاری کارکنان ادارات دولتی با تمرکز بر نقش میانجی اخلاق کار اسلامی»، فصلنامه مدیریت اسلامی، 27(2)، صص 94-123.
صالحی امیری، سیدرضا (1391). مدیریت استراتژیک فرهنگی، تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک، چاپ دوم.
صبحی، حسن (1376). رهبری؛ مدیریت و فرماندهی نظامی، تهران: انتشارات دافوس سپاه پاسداران، چاپ اول.
عارف، هادی؛ مرادی شیرازی، سیدعباس (1396). «راهکارهایی برای خلق ارزش در سازمانها؛ واحدهای منابع انسانی چگونه میتوانند ارزشآفرین باشند؟»، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۴۰۵۰، تاریخ چاپ: ۱۳۹۶/۰۲/۳۱.
عسکری، مهری؛ فروغی ابری، اصغر و فیاض انوش، ابوالحسن (1395). «تبیین سبک رهبری خدمتگزار فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس و پیامدهای آن در بین بسیجیان (مطالعه موردی: شهید حسین خرازی)»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 19(70)، صص 71-101.
غلامی، مجید و واثق، محمود (1398). «تدوین چشم انداز امنیتی مطلوب جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر مولفه های ژئوپلیتیکی»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 22(82)، صص 1-20.
فرخی، میثم (1397). «بازنمایی ویژگیهای رهبری فرماندهان جنگ تحمیلی در سینمای دفاع مقدس مورد مطالعه: فیلمهای به کبودی یاس، شور شیرین و ایستاده در غبار»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 21(80)، صص 2-30.
کتابی، امیرعلی (1398). «نقش راهبردی امامخمینی(ره) در مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس»، فصلنامه مطالعات دفاع مقدس، 5(3)، صص 49-65.
کرد نائیج، اسداله؛ خلیلیپالندی، فرشته (1397). «تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت بر سرمایه اجتماعی با میانجیگری باورهای دینی»، فصلنامه مدیریت اسلامی، 26(3)، صص 37-58.
گیلانی، حسن؛ محمدی، ابوالفضل و غلامپور، احمد (1395). «ارائه الگوی فرهنگ فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس»، فصلنامه جامع دفاع مقدس، دوره 1، شماره 1، زمستان.
مدنی، سید مصطفی (1378). «بررسی عوامل مدیریتی مؤثر بر عملکرد فرماندهان سپاه در دفاع مقدس»، راهبردهای بازرگانی؛ دانشور رفتار سابق، دوره ۶، شماره ۲۹، صص 55-41.
مصباح یزدی، محمدتقی (1376). پیش نیازهای مدیریت اسلامی، تهران: موسسه امام خمینی.
مقام معظم رهبری (1373). فرهنگ تهاجم و تهاجم فرهنگی، تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی.
مهاجر، رضا؛ مرادی، فرجالله؛ شهریور، محمود و میرزا پور، جعفر (1399). «راهبردهای توانمندسازی "فرماندهی و مدیریتی" نسل جوان نیروهای مسلح از منظر مقام معظم رهبری»، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، 18(79)، صص 253-278.
نبوی چاشمی، سید رضی؛ فیض، داود و رستگار، عباسعلی (1397). «طراحی و تبیین مدل مدیریت استراتژیک منابع انسانی اسرای جنگی ایران در اردوگاههای عراق»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 21(80)، صص 1-24.
نجفی کلیانی، وحید (1390). ارتباط بین انعطافپذیری منابع انسانی و خلق ارزش در سازمان؛ (مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران)، پایاننامه ، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده مدیریت و حسابداری، استاد راهنما: میرعلی سیدنقوی.
نهادی، هادی (1398). «شناسایی و ساختاردهی شایستگی های رفتاری فرماندهان دفاع مقدس»، فصلنامه مطالعات دفاع مقدس، 5(2)، صص 111-132.
Agrawal, Amit Kumar; Rahman, Zillur .(2015). Roles and Resource Contributions of Customers in Value Co-creation, International Strategic Management Review, Volume 3, Issues 1–2, June–December 2015, Pages 144-160.
Mitra, Amit; O'Regan, Nicholas; Sarpong, David. (2018). Cloud resource adaptation: A resource based perspective on value creation for corporate growth, Technological Forecasting and Social Change, Volume 130, May 2018, Pages 28-38.
Petri, Jan; Jacob, (2016).The customer as enabler of value (co)-creation in the solution business, Industrial Marketing Management, Volume 56, July 2016, Pages 63-72.
Ramaswamy, Venkat; Ozcan, Kerimcan. (2018). What is co-creation? An interactional creation framework and its implications for value creation, Journal of Business Research, Volume 84, March 2018, Pages 196-205.
Silva, Francisco-JoséCossío; Camacho, María-ÁngelesRevilla; Vázquez, ManuelaVega; Florencio, Beatriz Palacios. (2016). Value co-creation and customer loyalty, Journal of Business Research, Volume 69, Issue 5, May 2016, Pages 1621-1625.
Silva, MuthuDe; Howells, Jeremy; Meyer, Martin. (2018). Innovation intermediaries and collaboration: Knowledge–based practices and internal value creation, Research Policy, Volume 47, Issue 1, February 2018, Pages 70-87.
Ulrich, Dave; Brockbank, Wayne. (2005). The HR value proposition, ISBN 1 59139 707 3; 316 pages; Boston, MA: Harvard Business School Press.